lunes, 2 de noviembre de 2009

Romeiro ao Lonxe de Luar Na Lubre

http://www.youtube.com/watch?v=CKmLTvjJpPI

Esta canción se inspira en la leyenda que dice que, a San Andrés de Teixido, quien no va de vivo, va de muerto. Los peregrinos compartían el camino con los animales, que son las almas de los que no pudieron cumplir en vida la peregrinación, reencarnadas en lagartos, culebras o cormoranes que no debían recibir maltrato alguno. Los romeros solían vestir una larga camisa blanca y en algunos puntos del camino depositaban piedras que formaban 'milladoiros'. Según la creencia popular, estas piedras dirán en el Juicio Final quién ha cumplido con la promesa de ir a San Andrés. La 'herbiña de namorar' de la que habla la canción nace cerca de los ancatilados y tiene fama de casamentera.

Letra de la canción

Romeiro hei de ir lonxe ao San Andres
con herbiñas de namorar,
dareille a quen alén mar estáo aloumiño do meu amor.
Hei de vestir a camisa de liño
que ela teceo para mincon herbiñas de namorar;
anda o lagarto azul e sourila acaroar mapoulas bermellas,
nacidas de fusís,
co aloumiño do meu amor,
alleo á guerra e ao seu tambor.
Morto ou vivo hei volver á terraque ela andou canda mincon herbiñas de namorar;
chouta o mascato polo cantila vela-lo adro familiar,
ala lonxe, na fin,co aloumiño do meu amor.
Cabo do mundo, ó pé dun aguillóndoeme a guerra ruínentre herbiñas de namorar;
corvo mariño voa xentilo amilladoiro
a levantare pan santo a colorirco aloumiño do meu amor.
Romeiro hei de ir lonxe ao San Andrescon
herbiñas de namorar,
dareille a quen alén mar está o aloumiño do meu amor.